Pages


click picture

Monday, June 7, 2010

Arena Part 1


Stadium Ellis Park, Johannesburg
Kapasiti 62,567 penonton.
Bakal menyaksikan perlawanan-perlawanan hebat seperti Argentina vs Nigeria, Brazil vs Korea Utara, Slovenia vs USA, Sepanyol vs Honduras, Slovakia vs Itali, Pusingan Ke-2 dan Suku Akhir.
Hebat sangat ke perlawanan-perlawanan tu......macam stadium untuk pasukan-pasukan pilihan membelasah pasukan-pasukan kerdil jew.

Stadium Moses Mabhida, Durban
Kapasiti 70,000 penonton.
Perlawanan seperti Portugal vs Brazil, Sepanyol vs Switzerland dan Jerman vs Australia akan berlangsung di sini. Perlawanan yang dinanti-nantikan semestinya perlawanan Portugal vs Brazil (C.Ronaldo vs Kaka). Memang sesak stadium punya la...

Stadium Cape Town, Cape Town
Kapasiti 69,070 penonton.
Perlawanan tumpuan di stadium ini mungkin perlawanan bagi Pusingan Ke-2, Suku Akhir dan Separuh Akhir. Lain-lain perlawanan sebenarnya tak kurang hebatnya tapi jumlah gol mungkin agak kecil.

Stadium Free State, Bloemfontein
Kapasiti 45,058 penonton.
Stadium yang memang penuh punya bila Afrika Selatan lawan Perancis nanti dan stadium ni jugak la yang akan menyaksikan kekalahan pasukan Perancis kepada Tuan Rumah. Ramalan je....jangan marah ye penyokong-penyokong pasukan Perancis.

Stadium Loftus Versfeld, Pretoria
Kapasiti 51,762 penonton.
Stadium yang akan dipenuhi juga dengan para penyokong pasukan Tuan Rumah. Afrika Selatan lawan Uruguay kat sini. Mungkin kemenangan pertama Tuan Rumah boleh dicapai di sini.

No comments: