Pages


click picture

Monday, April 5, 2010

Percutian kami - Melaka part 2 of 3



*RALAT. Gambar di atas adalah untuk entry yang lalu, di atas sebab-sebab teknikal ianya tidak dapat disiarkan.


Bertemu kembali....

Hotel

Lebih kurang pada pukul 1500 hrs, kami semua selamat sampai ke hotel penginapan rasmi kami iaitu Kings Hotel di bandar Ayer Keroh.. Hotel ini terbahagi kepada 2 bangunan.. Di sebelah hadapan adalah untuk bilik-bilik hotel seperti biasa dan di sebelah belakang berkonsep apartment.. Kami memilih apartment untuk menjimatkan lagi perbelanjaan..





Setiap apartment mempunyai 3 bilik yang agak selesa untuk keluarga kecil. Setiap bilik pula mempunyai tandas. Ruang tamu juga amat selesa walaupun tv tidak sesuai lagi di gunakan pada zaman sekarang.




Adegan menunggu kunci.. 3 keluarga untuk 1 apartment,
dan 3 orang untuk setiap bilik kepada yang bujang.

Adegan membuka pintu. Pintu ketat, susah nak buka.
Semua dah tak sabar nak berehat.

Masa yang terluang digunakan sepenuhnya untuk berehat melepaskan penat setelah melalui perjalanan yang agak panjang. Tetapi ada juga yang sibuk membuat spot-check dari bilik ke bilik, macam warden asrama pulak.



Hampir 1800 hrs, Amat & Syawal selamat sampai tiba ke hotel. Maka lengkaplah kesemua peserta yang menyertai percutian ini.

Setelah berehat dan menyelesaikan perkara yang patut dibuat, semua peserta berkumpul di parking hotel untuk bertolak ke medan ikan bakar.

Bersambung.. Alaa... Kassim

No comments: