Pages


click picture

Monday, March 29, 2010

Percutian kami - Melaka part 1 of 3

Permulaan

Seperti yang telah dirancang berbulan-bulan yang lalu, akhirnya percutian kami terlaksana jua pada 27 & 28 Mac yang lepas. Kali ini kami memilih Melaka pula sebagai destinasi percutian kami bersama keluarga masing-masing. Sebelum ini tepian pantai menjadi pilihan, tetapi setelah perbincangan dijalankan kami memilih A'Formosa Waterworld Resort sebagai destinasi kami.


Walaupun ada di kalangan kami yang tidak dapat menyertai "percutian mega" ini kerana terikat dengan komitmen masing-masing, namun sebahagian besar setuju dan sepakat merealisasikan percutian ini.




Kami juga sepakat untuk berkonvoi untuk menambahkan lagi suasana kemeriahan. Konvoi kali ini tidak sama dengan konvoi kami yang lalu (makan durian, tanjung balau, gelang patah/nusajaya) kerana disertai sebanyak 19 buah kereta. Walaubagaimanapun hanya 15 buah sahaja dapat menyertai pada seisi pagi.. 2 buah telah bergerak awal untuk mengambil kekasih hati & 2 buah lagi bertolak petang kerana isteri masih bekerja.


Taklimat ringkas telah diberikan oleh saudara Sani sebelum bertolak supaya semua pemandu mematuhi undang-undang jalanraya dan etika berkonvoi kepada semua peserta. Bacaan doa pula di bacakan oleh saudara Hapis memohon kepada yang maha Esa agar perjalanan kami selamat semuanya.





Bersambung... Perjalanan..

No comments: